Algemene Voorwaarden

Algemene voorwaarden Goodcha

Op de e-commerce website Goodcha (hierna te noemen “Goodcha”) kunnen bezoekers via het internet (hierna te noemen “bezoekers”) baby- en kinderzonnebrillen kopen. Deze voorwaarden dienen te worden gelezen voordat er een bestelling geplaatst wordt. Een bezoeker die een bestelling heeft plaatst via Goodcha wordt “klant” genoemd. Heb je vragen over de voorwaarden? Neem dan contact op met onze klantenservice via “Contact” op onze website. 
 
Bedrijfsnaam: 
Goodcha 

Rekeningnummer: 
NL13KNAB0400128551 

Btw-nummer: 
NL003117494B71 

KvK nummer: 
 
81953208

Postadres:
 
Rode Ring 161, 1566TW Assendelft 

E-mailadres: 
 
info@goodcha.nl  
 

1. Plaatsen van een bestelling

1.1. Proces plaatsen bestelling 

Bij Goodcha kunnen bezoekers bestellingen plaatsen. Deze dienen online via de webshop van www.goodcha.nl geplaatst te worden. In uitzonderlijke gevallen kan de bezoeker de bestelling plaatsen via onze klantenservice. Dit kan zowel mondeling als schriftelijk gedaan worden. De bestelling dient dan eerst betaald te worden, waarna Goodcha de bestelling registreert en verwerkt.  

Bij het plaatsen van een bestelling gaat de klant akkoord met de algemene voorwaarden van GoodchaGoodcha behoudt zich het recht voor om de algemene voorwaarden op elk moment te wijzigen zonder aankondiging vooraf. Voor alle bestellingen die vóór deze wijziging zijn geplaatst, gelden de algemene voorwaarden die plaatsvonden vóór de wijziging. 

1.2. Bestelling ongedaan maken 

Mocht Goodcha om de een of andere reden de bestelling niet kunnen verwerken, wordt er een e-mail gestuurd naar het emailadres dat de klant heeft opgegeven tijdens het plaatsen van de bestelling, waarin meer informatie wordt gegeven over het probleem dat zich mogelijk heeft voorgedaan. 

Goodcha behoudt zich het recht voor om een geplaatste bestelling op de Goodcha website te weigeren of te annuleren. Dit kan gaan om een van de volgende redenen: 

  • Het product is niet op voorraad 

  • Uw factuurgegevens zijn niet correct of niet verifieerbaar 

  • Uw bestelling wordt verdacht van frauduleuze activiteiten 

  • Goodcha kon niet bezorgen op het door u opgegeven adres 

  • Overmacht 

  • In het geval van spelfouten, prijzen of andere fouten of vergissingen in de website-informatie

2. Verzending in bezorging

2.1. Verzending 

Alle bestellingen op de Goodcha website worden verzonden vanuit Nederland. Nadat de bestelling door de klant geplaatst is, wordt deze geregistreerd en verwerkt door Goodcha. Bestellingen worden verwerkt en verzonden van maandag tot en met vrijdag, tijdens kantooruren. Mocht de bestelling voor 15:00 (CEST) uur geboekt zijn, dan wordt de bestelling dezelfde dag nog verwerkt. Bestellingen die na 15:00 (CEST) uur worden geplaatst, worden de volgende werkdag verwerkt. 

2.2. Bezorging 

Zodra de bestelling is verzonden, wordt er een bevestigingsmail gestuurd met een track en trace nummer naar het emailadres waarmee de bestelling geplaatst is. Voor bestellingen binnen Nederland is de levertijd ongeveer 3-5 werkdagen. Voor internationale bestellingen kan dit variëren afhankelijk van de verzendmethode en locatie. 

2.3. Douane - extra kosten 

Landen buiten de Europese Unie kunnen onderworpen zijn aan extra te betalen rechten. 

De klant is aansprakelijk voor alle invoerrechten, douane- en lokale verkoopbelastingen die worden geheven door het land waarin de klant woont; betaling hiervan is noodzakelijk om de bestelling bij aankomst vrij te geven bij de douane. 

De uiteindelijke waarde van de bestelling is exclusief eventuele extra kosten. De vervoerder zal de klant voorafgaand aan de levering informeren over de aanvullende taken. 

Als de klant weigert de rechten te betalen, wordt de bestelling vervolgens teruggestuurd naar het Goodcha-magazijn en wordt het bedrag terugbetaald. Er kunnen verzend- en administratiekosten worden afgetrokken van de terugbetaling. 

Goodcha is wettelijk verplicht om het juiste bedrag te vermelden dat is betaald voor elk uitgaand internationaal pakket.   

2.3. Verantwoordelijkheid 

Goodcha is niet verantwoordelijk voor pakketten die zijn vertraagd door redenen buiten hun controle, inclusief maar niet beperkt tot het volgende: 

Douane, dienststakingen, onlusten, oproer, invasie, terroristische aanslag of dreiging van terroristische aanslag, weer, natuurrampen, brand, epidemieën of uitval van openbare of particuliere telecommunicatienetwerken. 

3. Ruilen

3.1. Ruilproces  

Het is mogelijk voor klanten een geplaatste bestelling om te ruilen voor een ander artikel. Ruilen kan binnen 14 dagen, mits de bestelling via onze directe website www.goodcha.nl geplaatst is en het artikel in nieuwe en ongebruikte staat is. Het artikel dient in de originele verpakking teruggestuurd te worden. 

De klant dient een e-mail te sturen naar Goodcha, die contact opneemt met de klant met de stappen te ruilen. Bij het terugsturen van het artikel, dient de klant het volgende mee te sturen: de originele bon (meegestuurd bij bestelling), een beschrijving van de reden voor ruilen en het alternatieve artikel waarmee de klant wil omruilen. Bij een prijsverschil neemt Goodcha contact op met de klant. 

3.2. Aansprakelijkheid  

Goodcha is niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor de verzendkosten. Overigens is Goodcha niet verantwoordelijk voor retourzendingen die tijdens het transport verloren gaan. Het wordt klanten geadviseerd een verzendmethode met ontvangstbevestiging te gebruiken. 

4. Retourneren

4.1. Retourproces  

Het is mogelijk voor klanten een geplaatste bestelling te retourneren. Retourneren kan binnen 14 dagen, mits de bestelling via onze directe website www.goodcha.nl geplaatst is en het artikel in nieuwe en ongebruikte staat is. Het artikel dient in de originele verpakking teruggestuurd te worden. 

De klant dient een e-mail te sturen naar Goodcha, die contact opneemt met de klant met de stappen te retourneren. Bij het terugsturen van het artikel, dient de klant het volgende mee te sturen: de originele bon (meegestuurd bij bestelling) en een beschrijving van de reden voor retourneren.  

4.2. Aansprakelijkheid 

Goodcha is niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor de verzendkosten. Overigens is Goodcha niet verantwoordelijk voor retourzendingen die tijdens het transport verloren gaan. Het wordt klanten geadviseerd een verzendmethode met ontvangstbevestiging te gebruiken. Zodra Goodcha het geretourneerde artikel heeft ontvangen, wordt de restitutie binnen 2 werkdagen op de bankrekening of creditcard waarmee het artikel is gekocht teruggestort. Dit zou betekenen dat de restitutie normaliter binnen 5 werkdagen zichtbaar is op de rekening van de klant, afhankelijk van de betalingsprovider. Nadat de restitutie binnen 2 werkdagen verwerkt is door Goodcha, is Goodcha niet verantwoordelijk noch aansprakelijk voor het betaalproces. Voor vragen over het betaalproces, raadt Goodcha klanten aan om contact op te nemen met de bank. 

5. Betaling/Prijzen/valuta

De artikelprijzen die op de website worden weergegeven, zijn inclusief Belasting Toegevoegde Waarde (btw). Verzendkosten worden per bestelling toegepast. De exacte verzendkosten zijn afhankelijk van de bestemming waar de geplaatste bestelling wordt afgeleverd. Goodcha hanteert geen verzendkosten wanneer het totaalbedrag uitkomt boven de 50 Euro.  

5.1 Prijzen kunnen verschillen per markt 

Er kunnen omrekeningskoersen van toepassing zijn. 

5.2 Prijswijzigingen 

Goodcha behoudt zich het recht voor om de prijs van een artikel op elk moment te wijzigen zonder enige waarschuwing vooraf. Alle bestellingen die vóór deze wijziging zijn geplaatst, kunnen niet worden aangepast aan de herziene prijs. 

6. Promoties en aanbiedingen

6.1. Kortingscodes 

Per bestelling kan slechts één kortingscode worden gebruikt via de Goodcha-website. Goodcha behoudt zich het recht voor om het gebruik van een kortingscode zonder verdere discussie te weigeren of te annuleren. Het gebruik van kortingscodes is afhankelijk van de beschikbaarheid van de voorraad.  

7. Intellectuele eigendomsrechten

Goodcha is in het bezit van alle intellectuele eigendomsrechten op de Goodcha website en de content dat erop wordt gepubliceerd. Dit is wereldwijd beschermd door copyrightwetten.  

Er wordt toestemming verleend één exemplaar van de content op de website van Goodcha te downloaden, uitsluitend voor persoonlijk, niet-commercieel, tijdelijk gebruik. 

Dit is ook wel een licentie genoemd. Onder deze licentie mag de content niet gewijzigd of gekopieerd worden, de content niet gebruikt worden voor commerciële doeleinden of voor enige openbare vertoning (commercieel of niet-commercieel), de software op de website van Goodcha mag niet gedecompileerd worden. Deze licentie wordt automatisch beëindigd als een van deze beperkingen wordt overtreden en kan op elk moment door Goodcha worden beëindigd. Na beëindiging van deze licentie, dienen alle gedownloade elementen in de bezoeker zijn of haar bezit vernietigd te worden, zowel in elektronisch als in gedrukte vorm. 

8. Privacy

Met Goodcha's privacy- en cookieverklaring informeren zij je hoe Goodcha omgaat met persoonsgegevens. 

Wanneer bezoekers online via Goodcha’s website een bestelling plaatsen, hebben zij de persoonsgegevens nodig om de bestelling te kunnen verwerken. Goodcha vraagt daarbij niet meer gegevens dan er nodig is om deze activiteiten goed te kunnen uitvoeren. Zij zullen vragen naar de voor- en achternaam, verzendadres, e-mailadres en betaalgegevens.   

Al deze persoonsgegevens worden met zorg behandeld. Derden ontvangen enkel de naam, adresgegevens en emailadres wanneer dit noodzakelijk is om de bestelling te kunnen verzenden. Met zulke derden heeft Goodcha goede afspraken over het gebruik van de gegevens gemaakt.